………. LİDERLİĞİN ANAHTARLARI, Peter BURWASH
……….
MÜKEMMEL
İŞYERİ İÇİN PRENSİPLER
Tek
bir patron vardır, müşteri. Parasını başka yerde harcayarak, herkesi işten
çıkartabilir.
Sam
WALTON
1. Ekip
fertleri her şeye koşmalı.
Bu
benim işim değil yerine, bu benim işim diyen fertler. Çalışanlar akan kanı
durduracak tampon gibi olmalıdır. Nerede yardıma ihtiyaç varsa oraya
koşmalıdır.
2. Ekipteki
insanlar yaptıkları işlerde yetkili olmalıdır.
3. Ekip
elemanlarınızın içinde yer almalısınız.
4. Ekip
elemanlarınızı insanları sevenlerden oluşturun.
Çünkü
hizmet anlayışı olmayan birisini işe alıp eğitmeye çalışmak bir kediye şarkı
söylemeyi öğretmeye çalışmak gibidir. Bu sizin zamanınızı alırken kediye eziyet
etmekten başka bir şeye yaramaz.
5. Ekip
elemanlarınızda müşteriye hizmet anlayışı olmalı.
6. Ekip
elemanları bir aile gibi olmalıdır.
7. Ekip
elemanlarının hepsi hizmette dakik olmalıdır.
8. Ekip
elemanlarınızı yaptıklarından dolayı takdir etmelisiniz.
Eğer
gösterilen gayreti takdir etmezsen, olsa olsa vasat bir verim elde edersin.
Onlara daha iyi ve huzurlu çalışma imkanı sunarak, söz ve davranışlarınızla
takdir.
9. Ekip
elemanlarınız müşterinin mümkün olan en iyi hizmeti alması için yeterince esnek
olabilmelidir.
10. Ekip elemanları iletişimi bilmelidir. Bu konuda
yetiştirilmelidir.
11. Ekip elemanları güler yüzlü olmalıdır.
Yalnızca
bakma, gör,
Yalnızca
duyma, dinle,
Yalnızca
konuşma, iletişim kur.
Eğer
neyi yanlış yaptığımızı bize söylemezseniz, düzeltmek için de şansımız olmaz.
12. İşyerinizde insanlarla yüz yüze gelen
elemanlarınız çok önemlidir.
Her
gün yüzlerce müşteriye yüz yüze gelir ve şirketinizi ya batırır, ya çıkarır.
13. Müşterinizin düşüncesini almanız çok önemlidir.
14. Müşterinizin kişisel ihtiyaçlarına dikkat etmeniz
de önemli bir noktadır.
15. Müşteriye teşekkür mektubu, bu da önemli bir
noktadır.
BÜYÜK
LİDERLERİN EVRENSEL ÖZELLİĞİ
1. Heyecanlı olmak. Eğer bir lider olarak
heyecanlıysanız, insanları bir mıknatıs gibi kendine çekersiniz.
Heyecan
kaybedilirse, başarı yerine başarısızlığa bırakır.
Sir
Winston CHURCHILL
2. Ufkunu genişletmek. İyi liderler,
öğrenmeyi ve geliştirmeyi hep sürdürürler. Mükemmel bir lider, diğer insanlara
da bunun fırsatını ve ortamını sağlar.
3. İyi bir okuyucu olmak. İyi liderler
okumaya aşıktırlar. Çoğu çalışma alanlarının dışında olan dergilere de abonedirler.
İyi
bir lider, kitapsız yaşayamaz.
Thomas
JEFFERSON
4. İyi not almak. Yazmak, size doğru
hatırlama, hafızanızı tazeleme ve gözden geçirme fırsatı verir.
Kısaca
yazmak, uzun uzun akılda tutmaktan iyidir.
KONFÜÇYÜS
5. Yüksek standartlı ve pratik grup iletişimi
kurmak. İletişim, konuşma alışkanlığı, iyi yazmayı, dikkatli dinlemeyi,
vücut dilini iyi kullanmayı, ayrıca mektup ve telefonlara vaktinde cevap verme
alışkanlığını kapsar.
İletişim
bütün ilişkilerin temelidir.
Will
ROGERS
6. Uyum sağlamak. İyi liderler her ne
olursa olsun, ellerindeki herşeyi kullanmak konusunda kendilerine güvenirler.
Değişime çabuk adapte olurlar yada yeni duruma fazla zorluk çekmeden uyum
sağlarlar.
7. Zamanı iyi kullanmak.
8. Vizyon sahibi olmak. Gelecek daima
olabilecekleri açıklığa kavuşmadan uzun süre önce görenlerin olacaktır.
9. Güvenilir olmak ve güvenmek.
10. Baskı altında bile kontrolü kaybetmemek.
11. Kendi kendini disipline etmek.
12. Hataları tekrarlamamak.
13. Tutarlı olmak.
14. Alçak gönüllü olmak. Mütevazı insanlar, değersiz olduklarını
düşünmezler. Yalnızca kendileri hakkında düşünmeyi değersiz bulurlar.
15. Örnek olmak. Güvenilir bir lider, herkesten daha fazla veya en az
onlar kadar çalışan kimsedir. Örnek lider için mesai saati sınırlaması yoktur.
Çocuklar
öğütlere kulaklarını kapatır, ama örneklere gözlerini açarlar.
Peter
BURWASH
16. Disiplini
akıllıca kullanmak.
17. Herkese
aynı şekilde saygılı olmak.
18. İyi bir
öğretmen olmak. İyi öğretmenler için “ göstermek ”, “ söylemek ”, ten daha
önemlidir.
19. Fırsatları
değerlendirmek. Değişik açılardan bakabilirsek, neredeyse hayatımızdaki her
olay bir fırsattır.
20. Pozitif
olmak. Liderler pozitif bireylerdir. Başka insanların kusurlarını aramazlar
ve kusurları düzeltmelerinde onlara destek verirler. Şikayet etmez, çözüm
üretirler.
Geçmişteki
uyumsuzlukları bu güne getirirsek, geleceğimiz olmaz.
21. Kendini
başkasının yerine koymak. Kendini başkasının yerine koymak, soru sormakla,
gerçekten dinlemekle ve başkalarının ne hissettiğini anlamaya çalışmakla olur.
İyi liderler bunu yapar.
22. Azimli olmak.
Yeni
insan, yetersizliğinden hız almış, yeterli olana aşk ve vecdine sahip olan
insandır.
Fethullah
GÜLEN
23. Dikkate
almak. İyi liderler, prensipleri, hedefleri ve yönettikleri insanları
dikkate alırlar.
24. Sabırlı
olmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder