Elektronik ticaret
bilgi, ürün ve hizmet satın alma işlemlerinin firmaların Internet üzerindeki
sitelerinden gerçekleştirilmesidir. Elektronik ticaret (E-Ticaret) yapan
firmalar ürün ve hizmetlerini tanıtan bilgileri Internet üzerindeki sitelerinde
sergilerler, siparişleri alarak ödemeyi kabul eder ve ürünleri alıcıya
gönderirler.
Henüz kısa bir geçmişi
olmasına rağmen Internet kullanımının artması, iletişim altyapısının güçlenmesi
ve güvenlik konusundaki endişelerin büyük oranda ortadan kalkmasını sağlayan
güvenlik teknolojilerinin gelişmesi elektronik ticaretin tüm dünyada hızla
yaygınlaşmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki tablodan da görülebileceği gibi 2004
yılında toplam elektronik ticaret cirosunun 1.4 trilyon Amerikan Dolarına ulaşması
öngörülmektedir.
Online Satış
Ciroları Tahminleri (milyar $)
|
||
Yıl
|
İşletmeden - Son
Kullanıcıya
|
Toplam İnternet
Satışları
|
1998
|
8
|
50
|
1999
|
20
|
80
|
2000
|
45
|
190
|
2001
|
90
|
330
|
2002
|
180
|
590
|
2003
|
220
|
900
|
2004
|
300
|
1400
|
Elektronik ticaret
genel olarak iki ana başlık altında incelenmektedir: İşletmeden son kullanıcıya
(Business to Consumer - B2C) ve işletmeler arasında (Business to Business -
B2B).
Amerika başta olmak
üzere dünyanın hemen her tarafında bu trendi gören şirketler online satış
hizmeti verebilmek için gerekli teknik altyapıyı oluşturmak ve iş akışlarını
Internete uyumlu hale getirebilmek için büyük yatırımlar yapmaktadırlar. Dünya
genelindeki elektronik ticaret faaliyetinin beşte dördü ABD'de gerçekleşmekte
olup, Amerika'yı Batı Avrupa'da İngiltere ve Kuzey ülkeleri, Asya'da ise
Singapur ve Hong Kong takip etmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder