ETKİLİ ÖĞRETMENLİK TEKNİKLERİ:
Dr. Thomas GORDON tarafından geliştirilmiştir. Bu
teknik öğretmenin üzerindeki stresi alıp, tatlı zevklere dönüştürebilecek bir
yöntemdir.
Aşağıdaki
12 MADDE sorun çözerken oluşan engellerdir.
ÇÖZÜM
İLETİSİ ( 1-5 ARASI): Öğretmen açısından pratiktir ve öğrenciye tam
olarak ne yapması gerektiğini söyler.
1. EMİR VERME:
Çikletini hemen ağzından çıkar, at!
2. UYARMAK – GÖZDAĞI VERMEK: Eğer sıraya girmezseniz bütün gün sizi ayakta
tutarım.
3. AHLAK DERSİ VERMEK:
Doğruyu yanlıştan ayırabilmelisiniz artık.
4. MANTIK YÜRÜTMEK:
Kitaplar karalamak için değil,okumak içindir.
5. ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK: Şimdi senin yapacağın şey, zamanını iyi planlamak.
O zaman ödevlerini rahatlıkla bitirebilirsin.
BASTIRICI
İLETİLER ( 6-11): Öğrencide
benlik imajını zedeler.
6. AD TAKMAK, ALAY ETMEK: Bu gün maymunlar gibi davranıyorsunuz.
7. YORUMLAMAK, ÇÖZÜMLEMEK, TANI KOYMAK : Bunu dikkat çekmek için yapıyorsun.
8. ÖVMEK, AYNI DÜŞÜNCEYİ PAYLAŞMAK, OLUMLU
DEĞERLENDİRME YAPMAK: Sen iyi bir
öğrencisin, yaparsın.
9. AVUTMAK, DESTEKLEMEK: Her şey düzelecek, yarın kendini daha iyi
hissedeceksin.
10.
SINAMAK, SORGUYA
ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK: Ödevini yapmaya ne zaman başladın? Ben sana
bu ödevi ne zaman verdim? Kaç gündür ne yapıyorsun?
11.
YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK,
SUÇLAMAK: Bu sınıfta
sorun çıkaran hep sensin.
DOLAYLI
İLETİ:
Öğrenciye kabul edilmediğini
hissettirir.
12.
OYALAMAK, ALAY
ETMEK, KONUYU SAPTIRMAK: Galiba bu
sabah birisi yatağının ters tarafından kalkmış.
Bu
engellerin öğrenci üzerinde etkileri çok olumsuz olabilir. Öğrenciye uymayan İYİ DEĞERLENDİRMELER ise
öğrencide kızgınlık uyandırır. Beni kandırıyor, beni değiştirmek için söylüyor
mesajını algılar.
Tüm
bu engeller aynı zamanda öğretmende de olumsuz etkiler yaratır. Öğretmen
sinirli, gergin hale gelir. Hatta bazı öğretmenler bu sorunları okul dışı
çevreye de taşırlar. Ve tepki alırlar. Öğrencin değilim diye :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder