Forrester Research
isimli araştırma firmasının yeni bir raporuna göre Avrupalı Internet
kullanıcıları online alışveriş konusuna giderek daha olumlu yaklaşıyorlar.
Fransa, Almanya, İsveç, Hollanda ve İngiltere’de Internet kullanıcılarının
sadece %4’ünün online alışveriş yapmış olmasına rağmen, alışveriş yapanların
%90’ı çok kısa süre içinde yeniden online alışveriş yapacaklarını söylüyorlar.
Forrester, Avrupa’daki
online nüfusu elektronik ticaret (e-ticaret) hakkındaki yaklaşımlarına göre
dört gruba ayrılıyor:
Öncü Internetçiler
ABD’deki ilk e-ticaret kullanıcılarına benziyorlar. Bu grup genel olarak
şehirde yaşayan, yüksek gelir grubuna mensup, yüksek öğrenimli orta yaşın
altındaki erkeklerden oluşmaktadır. Bunlar Avrupa’da e-ticareti ilk benimseyen
kesimdir ve Internet’teki mağazalardan kaset, CD, kitap ve yazılım benzeri
ürünleri tercih etmektedirler. Öncü Internetçilerin %60 online bankacılık
hizmetleri kullanmakta, %36’sı ise Internet üzerinden hisse senedi işlemleri
gerçekleştirmektedir.
Gelecek Nesil online
müşteriler Internet kullanmaya çok kısa bir süre önce başlamış olmalarına
rağmen, Internet ortamının güvenliği konusunda şüphe duymamakta ve haftada
ortalama 5.4 saati Internet’le uğraşarak ekran başında geçirmektedirler.
Alışveriş eğilimleri sinema, tiyatro biletlerinin satıldığı ve benzeri
hizmetlerin verildiği sitelere yoğunlaşmaktadır. Bu grup diğerlerinin arasında
fiyata en hassas olanıdır.
Gelecekteki Müşteriler
ise iki yıl veya daha kısa bir süreden beri Internet’le uğraşan fakat henüz hiç
online alışveriş yapmamış kesimdir. Bu grup Internetin güvenliği ve gizliliği
hakkında şüphe duymakta ve e-ticaretin sunduğu avantajları göz önüne
almamaktadır.
Avrupalı Internet
kullanıcılarının %40’ı Alışverişi Erteleyen kategorisindedir. Bu gruptakiler
gelecek altı ay içinde kesinlikle e-ticaretle ilgilenmeyeceklerini
söylemektedir. Forrester analistleri Avrupai tarzda, müşterilere yönelik bir
e-ticaretin 2005 itibarıyla daha belirgin olacağını konusunda tahmin
yürütmektedirler. Online nüfusun hızla artmasıyla Internet üzerinden perakende
satış yapan firmalar, Fransız kullanıcılar için modaya, Hollandalı kullanıcılar
için fiyata avantajlarına yönelmek gibi faklı ülkelerdeki zevklere hitap eden
duruma geleceklerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder