Forrester Research isimli araştırma merkezini geçtiğimiz Salı yayınladığı raporda yüksek rekabet, düşen hisse fiyatları ve kötü finansal performans gibi etkenlerin İnternet üzerinden perakende satış yapan birçok firmanın 2001 yılı sonuna kadar iflas edeceğini öne sürdü. Gerçek hayatta varolan büyük firmaların varolan büyük müşteri potansiyelleri ve zaten sahip oldukları güvenilir imajları sayesinde elektronik ticaret alanında da başarıyı kolaylıkla yakalayabilecekleri öngörülüyor. Şu ana kadar gerçek hayatta faaliyet gösteren firmaların internete girme konusunda yavaş hareket etmeleri sadece internet üzerinden satış yapmak üzere kurulmuş, finansal olarak da güçlü olmayan şirketlerin işini çok kolaylaştırmıştı. Ancak bu dönem elektronik ticaret hacminin gerçek firmaların ilgisini çekebilecek düzeylere ulaşmasıyla kapanacak gibi görünüyor.
Diğer yandan Forrester Research'ün araştırmasına konu edilen şirketlerin %18'i 200 yılında en büyük hedeflerinin kar etmek olduğunu belirtirken %86'sı iş hacimlerini büyütmeyi istediklerini bildirdiler. Katılımcıların yaklaşık yarısı web sitelerinin dizaynının geliştirmenin birinci öncelikleri olacağını bildirdiler. Online mağazalar maliyeti ne olursa olsun büyüme ve farklılaşma peşindeler. Bu amaçlarını gerçekleştirebilen firmalar yaşayacak kalanları elenecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder