İş
dünyasının vizyon sahibi, olgun, kendi ile barışık, insanlarla iyi iletişim
kuran, takım çalışması ve liderlik becerileri olan, öğrenen, meraklı, soru
soran ve araştıran, bilgi beceri ve yeteneklerini sürekli geliştiren insan tipini aradığını söyledim.
Resul İZMİRLİ
Yenilenmek
isteyenlere yeni yol haritası
- Rekabette fark tedarikci ile kazanılıyor
- Daha iyi değil daha farklı olan kazanıyor.
- Doğal kaynaklar ve hiyerarşinin yerini bilgi ve sinerji aldı.
- Değer artık ekstra değil bugün herşey.
- Beyin günde 40-60 bin arasında mesaj geçiyor. Eğer kendimize yönelik bu mesajları olumlu bir hale getirebilirsek değişmemiz çok kolay olur.
- Gelişim usta – çırak ilişkisi ile olur.
- Birikmiş potansiyeli harekete geçirin.
- İşe değil, şirkete insan alın.
- Vizyoner olun, yenilikci olun, öğrenmeyi öğrenin.
- İnsanları iyi şeyler yaparken yakalamayı başarın.
- Toyota’da yılda çalışanlardan 1 milyon öneri geliyor. Daha önce 60 gün olan istediğiniz renk ve koltuktaki otomobil 5 günde teslim edebiliyor.
Liderlik ve Başarı
Waitley
iyi bir liderin özelliklerini şöyle sıraladı: Çalışanlarına, ailesine
davrandığı gibi davranır. Liderin ilham veren birisi olması gerekir. Güçlü
değil, bu gücü dağıtan kişidir.
Buluşcu
olabilmek için
- Sonuca odaklanma
- Kalıplardan kurtulmak
- Bütünü görebilmek
- Sınırları aşmak
Dr.Esra Aslan
Buluşculuğun reçetesi
· Aynada kendinize
gülümseyin
· Mutlu olmak için özel
bir sebep aramayın
· “Çocukluğunuzu” işe
giderken yanınıza alın
· Gözlerinizle dinlemeyi
kulaklarınızla görmeyi öğrenin
· Kendinizle dalga geçin
· Hatalarınızın
gülünecek yanlarını düşünün
· Merak edin,
araştırmayı öğrenin
· Olumlu olun
· Hergün mutlaka
anlatacak bir fıkra öğrenin
· Yaptığınız her şeyde
keyif arayın
· Problemlerinize
eğlenerek çözüm arayın
Dr. Sema Süvarioğlu
makale
|
|
Tekrar Merhaba,
KRM'nin ilk kuruluş çalışmaları 1994
yılının Ekim ayında başladı. O zaman dört ilke benimsedik ve aynı dört ilkeyi
halen izliyoruz.Birincisi uzmanlık : Hangi hizmetimiz olursa olsun işi müşteriden daha iyi yapmak zorundayız. Yani ona uzmanlık kazandırmalıyız. İkincisi zaman : İşi müşteriden daha kısa sürede yapmalıyız. Yani ona zaman kazandırmalıyız. Üçüncüsü maliyet : Hizmetimiz için ondan makül bir ücret talep etmeliyiz. Yani fayda/maliyet dengesi korumalıyız. Dördüncüsü etik kurallar : Adaylara, işverene ve rakiplerimize karşı sorumluluklarımızın bilincinde olarak etik kurallara sıkı sıkıya bağlı olarak hizmet vermeliyiz. Yaklaşık altı senedir bu ilkelerden ödün vermeden çalıştık ve çalışmaya da devam edeceğiz. Çünkü inanıyoruz ki, bu ilkelerden birinden taviz versek hizmetimiz müşteri tarafından alınmaya değer olmaz. Her adımımızda müşterilerimiz yerine düşünüp kendimizi onların yerine koyuyoruz. Burada hemen belirtmemiz gerekiyor ki bizim için müşteri hem işveren hem de adaydır. Danışman olarak biz iki tarafa da eşit mesafedeyiz. İşte bu yaklaşımla biz yüksek hizmet kalitemizden ödün vermiyoruz. Çok sayıda müşteriye standart hizmet vermektense, az sayıda müşteriye yüksek kalitede hizmet vererek müşteri memnuniyetini hep ön planda tutuyoruz. Çünkü yaptığımız işi seviyoruz ve geleceğimizi bu sektörde görüyoruz. Bu yüzden kısa vadede yüksek kazanç elde etmek yerine uzun vadede kalıcı ve güvenilir olmayı tercih ediyoruz. Başarı bizce çok para kazanmak değil, kalıcı, güvenilir ve kaliteli hizmet veren bir şirket olmak. Bu yaklaşım maddi kazancı da beraberinde getirmektedir zaten. Yaşamın her alanında yüksek kaliteyi yakalamak ve korumak dileği ile…. Saygılarımızla, Sunay Karamık ÖZBEK |
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder