8 Haziran 2012 Cuma

ÖĞRENCİYE YAKLAŞTIRAN - ÖĞRENCİDEN KAÇIRAN SEBEPLER


KAÇIRAN ETKENLER

  • Ses yükseltmek 
  • Esnemek 
  • Burada benim sözüm geçer.  
  • Son sözü söylemede ısrar.  
  • Olumsuz vücut dilinin kullanılması:sert duruş,sıkı bağlı kollar,sert el hareketleri.  
  • Utandırma,bozma,gururla oynama,küçük düşürme…  
  • Küçümseme,alay etme,iğneleme…  
  • Hava atma.(Özellikle kendi ülkesi,yolları havası,suyu,insanı vs..)  
  • Kaba kuvvet.  
  • Konfliktin içine ilgisiz kişilerin çekilmesi.  
  • Çifte standartlı olma-‘söylediğimi yapın yaptığımı değil.’  
  • İstenmeyen ahlaki tavsiyeler.  
  • İspatsız doğrulukta ısrar.  
  • ‘Şunu yap sana şu var’  
  • ‘zaten hepiniz böylesiniz’,’sizden beklemiyor değildim’,’öğrenci milleti’  
  • Öğrenciyi yansılama.  
  • Emretme.(Yap lan işte!)  
  • Aşırı ödüllendirme.  
  • Meşgulum sonra gel.  
  • Ben sizin arkadaşınızım.(Ama biz arkadaş değil öğretmen istiyorduk!)  
  • Çık dışarı terbiyesiz!  
  • İşe yaramaz!,Ne yaptığın beni ilgilendirmez!  
  • Ben öyle istiyorum,o kadar!  
  • Ödev vermek için ödev vermek.  
  • Madem susmayacaksınız o zaman bu cümleyi elli defa yazın!  
  • Verilen sözün tutulmaması.  
  • Herşeye evet demek.(ve sonra altından kalkamamak.)  
  • Tebeşir vs atmak.  
  • Reklam yapma ,kendi milletinin üstün olduğunu ima edici sözler söyleme.


YAKLAŞTIRAN ETKENLER

  • Gülümseme 
  • Güzel giyinme  
  • Traşlı olma.  
  • Ailelere ziyaret.  
  • Öğrenciden yana tavır.  
  • Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu bilmek,bilindiğinin çocuk tarafından bilindiğini sağlamak.  
  • İnsanlar hata yapabilirler kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşmak.  
  • Ailesinin (anne baba,kardeşler)yaş günlerinin bilinip kutlanması.  
  • Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sormak .Sevincini paylaşmak.  
  • Ayıplarını örtmek.  
  • Ümit vermek,güven vermek.  
  • Sende benim gibisin,bana benzer özelliklerin var.  
  • Günaydın,lütfen,tabiiki neden olmasın,Özür dilerim,  
  • Putlarına dokunmama,o putları kendileri kıracak zamana kadar sabretme.  
  • Zamana riayet.derse başlama ve bitirme.




DEĞİŞİK ÖĞRETMEN TİPLERİ


Külyutmaz Bey!
Haşine Hanım!

    
Sınırları ve kuralları belirli ve dar çerçevelidir.Gözü devamlı öğrencidedir ne zaman hata yapacaklar diye bekler.Sene başından sonuna kadar oturacakları yerlere varana kadar herşeyleri azami düzen içindedir.Sıralar hiç değişik düzende ders yapmak için bozulmaz hep bir çizgidedir.Çok geçerli bir sebep bile olsa öğrenci sınıftan dışarı çıkamaz.

Sınıf genel olarak sessizdir.Öğrenciler öğretmenin rahatsız edilemeyeceğini bilirler.

Öğretmen çok sıkı disiplinden yana ve kayıtsız şartsız itaat istemektedir.Öğrenci öğretmeni dinlemezse ne olacağını iyi bilmektedir.

Sınıfta sıkı kurallar vardır ve öğrencilerin bu kurallar üzerine konuşmaya hakları yoktur.Neden sorusu hemen hemen hiç sorulmaz.

Bazen hata yaparlarsa zayıf nottan kurtuluş olmadığının da farkındadırlar.Zayıf notu kurtarmak için ek imtihan söz konusu olamaz.

Öğretmen öğrencilerini sevip saydığını ,onlardan yana olduğunu başarılarını istediğini gösterememektedir.Bu öğretmenin öğrencileri bu dersi ne isteyerek ne de gerekli olduğunu düşünerek başarılı olmak için gayret göstermez.Sadece iyi not alalımda ders başımıza dert olmasın düşüncesindedirler.

Öğrencilerin bu öğretmen hakkındaki düşünceleri:
Bana ne bu öğretmenden! Bana en ufak bir iyi niyetli yaklaşımı yokki bende onu seveyim.Devamlı bağırıyor ,çağırıyor ,haksızca notlar veriyor.Sevdiği bir iki öğrenci var ,tüm dersleri onlarla işliyor. Şu sene bitsede kurtulsak bu adamdan!



                                                                
Sevilen bey!
Sevil Hanım!

Öğretmen öğrencileri devamlı kontrolde tutmaktadır ama onları hayata en iyi şekilde hazırlamak için fırsatlar arar.Koyulan kuralların nedenlerini ve topluma faydasını ikna edici biçimde açıklar.Disiplinsizlik durumunda öğrenci saygılı fakat sıkı kurallarla karşılaşır.Af edileceği ümidi her zaman vardır içinde.

Öğretmen onu yanlış anladıysa rahatlıkla öğretmenine meselenin diğer vechesini açıklayabilir.

Öğretmen onlara devamlı saygılı olduğu için genelde öğrenciler saygısızlık yapmazlar.Otokontrol sistemiyle yaramazlık yapan diğer arkadaşlarını uyarırlar.’Bu hocaya da bu yapılmaz’ sözü kendi aralarında sık duyulur.

Zayıf alan öğrencinin neden zayıf aldığı mutlaka araştırılır.Hastalık veya elde olmayan sebepten alınan zayıf notlar için tekrar imtihanı yapılır.Sebepsiz zayıf notlar bazen kurşun kalemle yazılır ,öğrenci gayret ederse iyi nota değiştirme imkanı vardır.

Herhangi birşeyi anlamadıklarında rahatlıkla sorma imkanları olduğundan severek ve isteyerek dersi öğrenirler.Ders dışındada anlamadıkları bir mevzu için rahatlıkla öğretmeni rahatsız edebilirler.

Öğretmen öğrencileri ile sulu şakalar yapmaz ,aradaki perdeyi yırtmamaya gayret gösterir.Ciddidir ama sevecendir.

Öğrencilerinin özel hayatını bilir bunun içindir ki problem çıktığı zaman kaynağını çabuk anlar ve işin üzerine sakince gider. Öğrenci ceza alacaksa bile bunu terbiyesinde faydalı olacak şekle getirilmesi için gayret sarfeder.

Başarılı başarısız öğrenci ayrımı yapılmadığından öğrenci haksızlık yapıldığını hiç düşünemez.

Amirleri onu idari kadroya almak isterler ama öğrencilerle öyle içli dışlıdırki o bunu istemez.


Öğrencilerin bu öğretmen hakkındaki düşünceleri:

Bu öğretmeni çok seviyoruz.Adil ve sevecen.Öğrencilerin de hata yapabileceğini düşündüğünden problemlere daha mantıklı yaklaşıyor.Sizi hiçbir zaman bozmaz,azarlamaz dalga geçmez.Hafif boynumuzu bükük görse sebebini araştırır,yardımcı olur.Onun için rahatlıkla onunla özel meselelerinizi bile konuşabilirsiniz.Ben bile unutmuştum yaş günümü,geçende geldi ve kulağıma ‘yaş günün kutlu olsun dedi’, sanki dünyalar benim olmuştu… Keşke her öğretmenimiz böyle olsa, ona canımızı veririz!



SAKİN BEY!
SAKİNE HANIM!

Aşırı toleranslıdır.Öğrencilerin onun dersinden sonra başka bir dersten imtihanları vardır Öğrenciler ders yapmayıpta imtihana çalışmak istediklerinde öğretmen hemen izin verir.
‘İstediğinizi yapabilirsiniz ama biraz daha sessiz olun lütfen’ bu sınıfı açıklayan bir cümle olabilir.

Öğretmen öğrenci ne yaparsa yapsın kırmak istemez.Dersler genelde gürültülü geçer.’kim soruyu yapacak ‘deyince diğer sınıflardan duyulabilecek ‘ben ben ‘sesleri ortalığı kaplayacaktır.

Öğretmen öğrencilerle o kadar samimidirki,öğrenciler el şakası bile rahatlıkla yaparlar.Bu yolla onlara yakın olunabileceğini dolayısıylada problemleri daha rahat çözebileceğini söyler.

Ödevin gerekliliğine çok inanmaz.Genelde ödev vermez.Öğrenciler bazen deftersiz bile sınıfa gelebilirler.Öğretmene göre önemli olan öğrencinin konuyu anlayıp anlamamasıdır.

Dersinden şimdiye kadar hiç kimse sınıfta kalmamıştır.Notlar genelde yüksektir.

BU ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİLERİ:


Genelde Ders çalışmazlar,çünkü dersten önce biraz bakmak yüksek not için yeterlidir.Sınıfı kontrol edilemediğinden çok birşey öğrenemezler.Bazı öğrenciler onu severler ama saygı göstermek nedir çok bilmezler.

alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder